donderdag 13 november 2014

Tutorial vossenmasker met herfstbladeren

  

Recent leende ik het leuke boekje 'de wilde stad' van Jo Schofield in de bibliotheek om samen lekker met mijn dochter te knutselen. Dit boek laat kinderen zien dat je buiten veel plezier kunt hebben met de wilde plekken bij jou in de buurt.

Geinspireerd door het boekje gingen we aan de slag om een vossenmasker te maken van karton en hele simpele, mooie herfstbladeren die we tijdens een wandeling in het bos samen hebben uitgezocht.

Wat heb je nodig?
een stuk karton - wij hebben een oude mueslidoos gebruikt
prachtige gekleurde herfstblaadjes (wel droge blaadjes gebruiken)
knutsellijm
schaar
potlood
elastisch draad (te koop in hobbywinkel)
perforator/gaatjesprikker
evt modge podge (te koop in hobbywinkel)


Hoe hebben we dit masker gemaakt?


Ik heb uit de hand op een stuk karton een vossenhoofd getekend met potlood.

Mijn dochter van vier heeft dit netjes uitgeknipt. Met het ogen uitknippen heb ik even geholpen. Dat was een beetje te precies werk voor die kleine handjes.

 

Vervolgens hebben we de mooiste blaadjes uitgezocht en gewoon op het karton gelijmd.

We hebben gaatjes geprikt met de perforator net boven de ooglijn van de vos.

Rijg er een elastisch touwtje aan op maat en klaar ben je! Je kan er nog modge podge overheen schilderen als een extra beschermingslaag over de blaadjes heen!

De vossenjacht kan beginnen!

Veel knutselplezier!!
    






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...